Subject: RE: Uue vee trassiga liitumine- Sergei Berezin 30.04.24a- OLULINE! Kas vald toetav toimivate veevarustuse katkestused?-KORDUV
From: "Pamela Talzi" <[email-masked]>
To: "Sergei Berezin" <[email-masked]>
Cc: "Kairit Pihlak" <[email-masked]>, "Aivar Aruja" <[email-masked]>, "Tiina Loorand" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "RTK Info" <[email-masked]>, "RTK Toetused" <[email-masked]>, <[email-masked]>, <[email-masked]>, "Aarne Laas" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 May 2024 13:21:11 +0300

Tähelepanu!
Kiri saabus väljastpoolt ametit/RM valitsemisala. Palume linke ja faile 
mitte avada, kui kiri on saabunud tundmatult aadressilt!

Tere

Kirjutan teile seoses Teie pöördumistega Kadrina Vallavalitsuse poole 
30.05.2024 hilisõhtul ja 01.05.2024 lõunal.

Pöördusin Hajaasustuse programmist 2023. aastal Ama ridaelamute 
veevarustussüsteemi uuendamiseks toetust taotlenud Holger Hanssoni poole 
täpsema info kogumiseks ning tema vastus on lisatud kirjale manusena (manus 
„Sergeiga suhtlus ja muud seotud asjaolud“). Samuti palusin tal veelkord 
selgitada, kellele kuulub vana veevarustuse süsteem ning millistel alustel 
seda ridaelamu elanikega jagati.

Saadud infost ja kirja allpool osas olevast eelnevast infovahetusest Teie ja 
H.Hanssoni vahel, on selgelt näha, et taotleja H.Hansson on kaasanud 
projekti valmimisse ning selle muutunud olukordadesse ka ridaelamute 
elanikud. Samuti on edastatud Kadrina vallale muudetud projekti eelarved 
ning tööd on tänaseks teostatud.

Toetuse taotluse esitas Holger Hansson oma isa Uno Hanssonit esindades 
05.04.2023. Taotlusega on koos üle antud ka käsikirjaline joonis projekti 
esialgsetest osalejatest (manused „Taotlusvorm-vesi-Ama, Uno-Mägismaa“ ja 
„ülevaade kasusaajatest, osalejatest, summadest“). Seega projektis said 
ametlikult kasusaajateks olla kolm kinnistut (kes soovisid osaleda ja omasid 
ka sissekirjutust) – Uno-Mägismaa ehk taotleja ning kaks kaastaotlejat: 
Ööbiku ja Suurkivi. Projekti omaosaluse tasumises oli aga võimalik ka 
teistel osaleda, mille kohta koostati ka notariaalne kokkulepe.

Hajaasustuse programmi määruse § 15 lõike 1 punkt 13 selgitab, et 
veevarustussüsteemide valdkonna projekti puhul võimaldatakse viie aasta 
jooksul puurkaevu valmimisest arvates, kui kaevu tootlikkus seda ei piira, 
projekti raames rajatud puurkaevuga hilisemaid liitumisi. Hilisemate 
liitujate makstav liitumistasu ei tohi summaarselt ületada toetuse saaja 
poolset kaevu rajamise omaosalust. Seega on H.Hanssonil täielik õigus ümber 
arvestada omaosaluse raames ühe kinnistu makstav liitumistasu, kui antud 
juhul Ljudmilla Berezina soovib Ama, Ahtola kinnistu uue veevarustuse 
süsteemiga liita (omaosaluse summa jagatuna kõigi osalevate kinnistute 
arvuga ja võttes välja kokkuleppe alusel Suurkivi kinnistu, kelle maa peal 
kaev asub). Siinjuures toongi välja, et poleks mõistlik, kui esialgu 
projektiga liitunud maksavad veesüsteemi eest (tasuvad projekti omaosaluse 
eest) ja hilisemad soovijad ei pea mitte midagi maksma.

Nagu H.Hanssoni poolt saadetud kirjas (manus „Sergeiga suhtlus ja muud 
seotud asjaolud“) on välja toodud, siis vanade veesüsteemide omanik Maido 
Laaniste on soovinud oma kinnistul asuvat kaevu koos sellega seotud 
süsteemidega sulgeda ning ootas kuni ridaelamutele saab uus lahendus valmis. 
Vana lahenduse puhul ei olnud ridaelamute kinnistute omanikega lepinguid 
sõlmitud, mistõttu ei saa väita, et Ahtola kinnistult on ametlik või ka 
isiklik veevarustus ära võetud. Siinjuures lisan, et Kadrina vallal on 
M.Laanistelt 06.05.2024 saadud telefoni teel kinnitus, et olukord on tõesti 
selline nagu eelpool kirjeldatud.

Kokkuvõtvalt soovitan Teil Holger Hanssoniga rahulikult veelkord suhelda ja 
olukord ning võimalused taaskord läbi arutada. Kui omavahel ei ole võimalik 
kokkuleppele jõuda, siis on võimalik lahendada olukord kohtu abil, kuna 
Kadrina Vallavalitsus ei ole pädev antud vaidlust lahendama.

Lugupidamisega

Pamela Talzi
keskkonnaspetsialist                      +372 5342 2783
Kadrina Vallavalitsus                      <http://www.kadrina.ee/> 
www.kadrina.ee

  _____

Käesolevas e-kirjas sisalduv teave on mõeldud ametialaseks kasutamiseks ning 
seda võivad kasutada vaid e-kirja adressaadid. E-kirjas sisalduvat teavet ei 
tohi ilma saatja selgelt väljendatud loata edasi saata ega mistahes viisil 
kõrvalistele isikutele avaldada.

From: Sergei Berezin <[email-masked]>
Sent: Wednesday, May 1, 2024 12:39 PM
To: Kadrina vald <[email-masked]>; Kairit Pihlak 
<[email-masked]>; Pamela Talzi <[email-masked]>; Aivar 
Aruja <[email-masked]>
Subject: Fwd: Uue vee trassiga liitumine- Sergei Berezin 30.04.24a- OLULINE! 
Kas vald toetav toimivate veevarustuse katkestused?-KORDUV

Tere

Vabandan, et käeolevaga allasuva meili edastan KORDUVALT.

Asi on selles, et me pole saanud kinnitus eelmise meili kättesaamise kohta, 
mis on levinud ja elementaarne praktika riigiasutuste poolt.

Allpool kirjeldatud probleem on väga oluline, sest minu Ema, keda ma esitan, 
plaanib alustada suvila ajavahemiku tuleval pühapäeval, eks siis 05.05.24a.

On ilmselge, et ilma veevarustamiseta pole võimalik Emale kuluva kinnistu 
kasutamine.

Samal ajal arstid rangelt sovitavad Emale tervise paarndamiseks tegelema 
suvilas.

On eriti tähtis, et Ema vanus ja tervise seisund nõuavad elementaarsed 
mugavusi, loomulikult selliseid "kunstlikud probleemid" veevarustuse 
katkestamisega väga negatiivselt mõjutavad Ema tervis.

Arvestades sellega, palume kiiremas olukorras:

1. kinnitada eelmise ja käesoleva meili kättesaamine

2. ettevõtta KIIRED meetmeid Emale kuluvale kinnistule veevarustamise 
taastamiseks ( KASVÕI ajutiselt kuni meile poolt palutud uuringu-kontrolli 
läbiviimiseni ), et Ema saab alustada arstide poolt soovitatud reziimi õigel 
ajal, eks siis 05.05.24a.

.PS. Selge see ka, et kinnisvara kasutamisele takistamine tekib kahjumi nii 
Ema tervisele, kui ka tekitab materiaajlne kahjumi.

Lugupidamisega,

Sergei Berezin

mob. 509 7451

Ljudmilla Berezina ametlik esindaja

From: Sergei Berezin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
To: <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >, 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 30.04.2024 22:29
Subject: Fwd: Uue vee trassiga liitumine- Sergei Berezin 30.04.24a- OLULINE! 
Kas vald toetav toimivate veevarustuse katkestused?

Tere,

Minu Emale, Ljudmilla Berezina, kuluva kinnistu ( Ama küla, Ahto kinnistu ) 
suhtes, 28.04. 2024a 17:22 Holger Hansson <[email-masked]) 
aadressilt oleme saanud üllatava meili rahalise nõudmisega-nimetatud meil 
asub käesoleva kiri allpool.

Kuna saabunud Holger Hansson kiri-nõudmine meie jaoks oli täiesti 
arusaamatu, sisaldas ülatuslikud  ja alusetu rahalised nõudmised, siis oleme 
edastanud 30.04.24a at 6:25 PM ( asub allpool meilis ) talle vastuse, kus 
oleme lühidalt kirjutanud enda seisukohad ja ka esitasime täiendavad 
küsimused, et saaks nõudmised ja tingimused arusaama.

30.04.2024 20:02 saame Holger Hansson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > poolt vastus- asub allpool tekstis. 
Nimetatud vastusest tuleb välja, et meie ridaelamutes ilma meie nõusolekuta 
ja kooskõlastuseta H.Hansson-i poolt oli teostatud siiani korralikult 
toimiva veevarustuse süsteemi ümberehitused ja tulemusena Emale kuluv 
kinnustu on jäänud ilma veeta!!!

Kuna nimetatud Holger Hansson-i vastus teistes küsimustes on udune ja ei 
sisalda ühtegi konkreetse vastust meie küsimustele, rahalised arvestusi, 
siis käesolevaga palume Kadrina valla arvamus  meie poolt 30.04.24a at 
6:25 PM ( asub allpool meilis ) Holger Hansson edastatud kõikidele 
küsimustele ja ja samuti juridiline hinnang Holger Hansson seisukohale, 
mille järgi on täiesti normaalne, kui peale tema isikliku algatusel tehtud 
tööde lõpetamist jätta minu Ema kinnistu ilma veevustuseta ja lisaks selle 
teemaga seotud Holger Hansson ja Kadrina valla vahel sõlmitud 
TOETUSLEPING-ga vastused-selgitused järgmistele lisa küsimustele:

1. Kas nimetatud TOETUSLEPING ( H.Hansson edastas meile- asub meili 
manuses ) ja kaasnev Kadrina valla hajaasutuse programm näeb ette olukorda, 
kui lepingu osapool ilma volituseta ja nõusolekuta esitab kõiki 
ridaelamuboksite omaniku huvid?

2. Kas nimetatud TOETUSLEPING leping ja kaasnev hajaasutuse programm näeb 
ette olukorda, kui ilma kooskõlastuseta kõikidega 
ridaelamuboksite/kinnistute teavitamata omanikute nõusolekuta peale 
täiendava veevarustuse süsteemi tööde teostamist vastavalt Kadrina valla 
poolt väljaantud toetusele on lubatud katkestada, enne tööde alustamist 
korralikult töötav,  veevarustus teavitama jäänud kinnistute omanikud?

3. Kas nimetatud TOETUSLEPING ja kaasnev hajaasutuse programm näeb ette 
olukorda kui riigi poolse toetuse saajad saavad õigusi nõuda teiste 
kinnistute omanikute käest suvalised rahalised summad? Ja ei pea esitada 
kaasneva arvestuse?

4. Kuidas saab nii olla, ett nimetatud TOETUSLEPINGU alusel toetuse saajaks 
on määratud: Uno Hansson, aga minu emale rahine nõude esitab Holger Hansson 
ja nõuab  raha summas 600,00 EUR endale?

5. Kadrina valla veebulehel leidsin infot:

Hetkel pole arusaadav, kes neid inimesed ja kui palju igaüks on kätte saanud 
( summde suurused ):

Uno Hansson - ?

Vello Suurkivi - ?

Maie Mäe - ?

Huvitav fakt on see, et Holger Hanssoni poolt saabunud infost tuleb välja, 
et tema otsuse järgi riigi poolse toetuse saaja Hr. Vello Suurkivi on lisaks 
vabastanud omafinanseeringu maskmisest suurusel 600,00 EUR-o. Kas see fakt 
on ka TOETUSE PROGRAMMI osa? Kas 2-he kordne rikastustumine on seaduslik?

See info on oluline kuna siiani pole arusaadav mille arvestuse järgi 28.04. 
2024a 17:22 Holger Hansson meili teel esitas minu Emale rahaline nõudmine 
summas 600,00?

6. Lugedes Holger Hanssson-i poolt meili teel edastatud rahaline nõude ja 
sellega kaasnevad ähvardused  ( mitte taastada tööde teostamise ajal 
rikkunud endine töötav veevarustus) tuleb välja, et hetkel nn "aktiviistid" 
saavad tulu mitmest kohast korraga, eks siis nii riigi-valla poolt, kui ka 
teiste omanikute käest.

Hea oleks ja me väga loodame, et Kadrina vald viib läbi vastava reaalse 
olukorra ja finatseerimise kontrolli. Ootame selle küsimuse raames sisulise 
vastust.

7. Arvestades eelmiste punktidega ja allpool asuva meili vahetusega palume 
Kadrina valla üldine hinnang: kas 28.04. 2024a 17:22 Holger Hansson- 
rahaline nõudmine minu Ema Ljudmilla Berezina omab alus või mitte?

8. Üldine küsimus 1: Kas Holger Hansson-i poolt Kadrina vallaga sõlmitud 
TOETUSE programmi tingimused on täidetud täies mahus?

Ja loomulikult, nagu mainisin varem - loodame oluikorra selgitamist ka Apr 
30, 2024 at 6:25 PM Sergei Berezin- poolt püstitatud küsimustele, mida 
Holger Hannson ignoreeris täielikult.

Ette tänades,

Sergei Berezin

mob. 509 7451

Ahtila kinnistu, Ama küla, Kadrina vald

Ljudmilla Berezina ametlik esindaja

From: Holger Hansson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
To: Sergei Berezin <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 30.04.2024 20:02
Subject: Re: Uue vee trassiga liitumine- Sergei Berezin 30.04.24a

Tere Sergei

Katsun su küsimustele vastata.
1. Sul ei ole hetkel veeteenuse pakkujat. Kui see oleks olemas siis sa 
teaksid juba, et sul on leping kellegagi sõlmitud ja sulle saabuksid 
ametlikud arved. Meie vesi tuli Maido altruismist siia. Ja see altruism 
leiab õige pea oma loomuliku lõpu. Kui sa suhtleksid oma senise 
veetarnijaga, siis sa teaksid, et ta paneb vana vee lihtsalt kinni.
2. Sa teed lihtsa protsessi võimatult keeruliseks. Paljud nendest andmetest 
mida sa küsid on su emale saadetud. Ent sa pole kunagi huvi nende vastu 
tundnud. Pole sa kordagi ka küsinud minult lisainfot mitte üheski etapis. 
Ent katsume siis seda viga parandada.
3. Mina esindan ennast ja oma isa. Kogusin kokku hulk huvitatud inimesi, kes 
sooviksid hajaasustusprogrammi kaudu endale uut vett saada. 
https://www.kadrina.ee/514 - siin kenasti olemas meie projekti taotluse 
vallapoolne finantseeringu osa. Kogu omafinantseeringu saaksid kalkulaatoril 
ise arvutada hinnapakkumise põhjal (mis sullegi saadetud). Kuid see on 
soodsamaks läinud meile. Seega lisasin manusena valla, Uno Hanssoni ja tööde 
teostaja vahelise lepingu, kus on olemas omafinantseeringu osa mille võid 
vastavalt liitunute arvuga jagada. Tulemuseks saad 600 eurot juhul kui 
liitujate arv kasvab 7 peale.
4. Ei Te ei ole kohustatud uue veesüsteemiga liituma. Kuid sellisel juhul 
peate vana veesüsteemi külge ennast haakima sedasi, et su trass ei koormaks 
ei minu ega Kristiani kinnistut. Võid ka valida kolmanda variandi ja endale 
ise puurkaev ehitada.
5. Ilmselt jääb sulle arusaamatuks hetkel kontseptsioon, et ma ei ole 
ametlik teenusepakkuja ega riigi esindaja. Lihtsustatult võttes: kamp 
naabreid kogusid raha kokku ja tegid uue pumbajaama. Kõik reeglid mis me 
kokku leppisime kasutamise osas on fikseeritud notari lepingus. Väga lihtsad 
ja lakoonilised reeglid. Mina olen lihtsalt see initsiaator kes näeb ropult 
vaeva, et seda "projekti" siin juhtida ilma mingi kasuta. Ning pean oma aega 
raiskama, et sinuga maid jagada.

Kogu su ülejäänud nõudmised dokumentatsiooni osas lähevad juba puht jaburaks 
kogu konteksti arvestades. Hajaasustusprogrammi vahendajaks on vald ise ning 
seega kogu projekti legitiimsus on juba seeläbi garanteeritud. Uus puurkaev 
on tänaseks registreeritud Keskkonnaametis ning läbinud kõik vajalikud 
kooskõlastuse protsessid.

Parimat
Holger Hansson

On Tue, Apr 30, 2024 at 6:25 PM Sergei Berezin <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> > wrote:

Tere Holger,

Esialgselt peame märkima, et minu Emale, Ljudmilla Berezina,  kuluval 
kinnistul Ama külas, Ahtola kinnistu ostmise hetkest meil on olemas kõik 
vajalikud liitumised ( vesi, kanalisatsioon, elekter ). Pika aja jooksul 
kinnistuse kasutamise ajal meil pole tekinud nendega probleeme.

Me pole saanud ka ühtegi teavet/teadet teenuste pakkujate poolt kui ka EV 
ametnikute poolt ( näiteks Kadrina vald, Tervise amet, Keskonna amet või 
muud ) olemasolevate liitumiste kohta või nendega seotud probleemidest.

Me pole kellegile ka antud mingit nõusolekut ja volitusi olemasolevate 
liitumiste osas.

Lähtudest sellest me ei näe põhjust ja vajadust midagi muuta.

Lisaks: kõrval asuva boksi lugupeetud naabriga meil on juba olemas 
kokkuleppe kohapeal kokku saama selleks, et peale talve periiodi, meie 
kinnistu veevarustuse taastamiseks naabri boksis talveks kinnikeeratud 
kraani lahti tegemiseks.

Juhul, kui mõnel või teisel põhjusel ei toimiu kokkuleppitud ajal kõrval 
asuva rideelamuboksi naabri poolt kokkuleppitud veevarustuse taastamine meie 
kinnistule, siis oleme sundinud tegutsema vastavalt EV ettenähtud korral ja 
selleks kasutada kõike võimalikud meetmeid enda huvide ja varade 
kaitsmiseks, sest omandis oleva kinnisvara kasutamine on meie õigus ja 
sellele takistamine toob meile suure nii rahalise kui ka moraalne kahjumi.

Me ei näe otsese vajadus, aga tegutses heas usus me püüame kommenteerida 
Sinu poolse alusetu rahaline nõudmine ja olukorda selgitamiseks, parema 
arusaamiseks, võimalikute pädevatele organisatsioonidele meiiepoolt 
avalduste esitamise vältimiseks, sisulise vastuse koostamiseks me ainult 
lõhidalt kirjutame ka mõned kommentaarid Sinu allpool asuvale meilile, 
sõltumata sellest, et meie jaoks saabunud meili sisu on arusaamatu ja omab 
väljapressimise tunnused.

Lugedes Sinu allasuva meili on tekinud segased-pole arusaadavad olulisemad 
momendid, mida me palume sisuliset selgitada ja tõendada iga punkti kaupa 
erarldi ( tõendamiseks palume lisada kaasnevad dokumedid, kooskõlastused, 
volitused, arved, maksekviitungid, lepingud ja muud materjalid mis saavad 
olla abiks):

1. keda Sa esindad?

2. ja mille alusel meile pakud nö "liituda", millega liituda, milleks?

3. milleks meil on vaja millegiga liituda, kui meil on kõik vajalikud 
liitumised on olemas? Mille alusel Sinu pakkumine baseerub? palume selgitada 
vajadus.

4. Kas me oleme kohustatud "liituda? Miks?

5. millega Sa pakud täpselt liituda? Palun vasta sisuliselt, eks siis edasta 
kõik liitumisega seotud EV seadusega ja hea tavaga ettenähtud dokumendid, et 
saaks aru saama millest täpselt jutt on, näiteks:

    - EV asutuste poolt kooskõlastatud projekt?

   - kui mõned tööd on juba teostatud, siis ehitamisega seotud kohustuslikud 
dokumendid ( näiteks GEO joonis, teostusjoonis, vastuvõtu aktid, tööde 
päevikud ja muud )

    - liitumisleping, kus on olemas kõik kohustuslik asjad ja andmed on 
olemas ( kes on pooled, poolte kohustused ja õigused, Teenuse pakkuja, 
hinnad, konto numbrid, arvestuse kord, arvestuse

      metoodika, lubatud ja garanteritud tarbimise kogused, võimalikud 
trahvid, viivise suurused, rikke likvideemise ja kontrolli eest vastutav 
isik-kontakt, mõõteseadmete asukohad, vaidlsute lahendamise kord,

      tehnilised njuansid-surved ja muud elementaarsed asjad, mis levinud 
praktika, hea tava ja kehtivad EV seadused/normdokumendid näevad ette?

6. Allasuvas meilis Sa oled esitanud meile otsene rahaline nõude: " ...tuleb 
maksta ära omaosaluse tasu 600 eurot...."

   - Palun esitada nõutud summa alused ( lepingud, kooskõlastused, arved, 
maksekviitubgid ja muud kui on )?'

   - Kust selline kohustus meil üldse tekis?

   - Esitatud nõude arvestuse  metoodika koos selgitustega?

   - Palume kindlasti sisuliselt selgitada: miks Sinu arvamusel me peame 
maksta esitatud rahaline nõude?

7. Mis juhtub, kui me ei täita Sinu poolse rahaline nõudmine summas 600,00 
EUR?

7. Mis juhtub, kui me loobume nn Sinu poolt pakkutud nn "liitumisest"?

8. palume ka selgitada muud küsimused, mis aitavad tekinud segadust 
kiiremini aru saama ja mõistliku lahendus leida

NB! OLULINE!

a. Arvestades minu Ema vanusega ja tervise seisundiga palun teda mitte 
tülitada nimetatud küsimuse raames! Küsimustega palun pöödru minu poole.

    Palun ka vältida igasugused rünnakud ka teisest küsimustes!

b. Meilis Info on konfidentsiaalne ja kolmandatele pooltele edastamine on 
keelatud ilma meie kirjaliku nõusolekuta!

Palun kinnitada käesoleva meili kättesaamine meilitsi sama meilile kasvõi 
lühikese vastusega.

Lugupidamisega,

Sergei Berezin

mob. 509 7451

Ljudmilla Berezina ametlik esindaja

From: Ljudmilla Berezina <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
To: sergei <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 28.04.2024 21:52
Subject: Fwd: Uue vee trassiga liitumine

-------- Пересылаемое сообщение --------
От кого: Holger Hansson <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Кому:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Копия: Kristian Komp <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Дата: Воскресенье, 28 апреля 2024, 17:22 +03:00
Тема: Uue vee trassiga liitumine

Tere Ljudmilla ja Sergei

Selleks, et liituda sellega tuleb maksta ära omaosaluse tasu 600 eurot. Nagu 
olen varasemalt selgitanud. Lisaks kehtiksid Teile kohustused elektriarvet 
ja remondikulusid jagada teiste veesüsteemi tarbijatega.
Kui need liitumistingimused Teile sobivad, siis saame need kirjalikult 
lepingus ka fikseerida.
Kui soovite notaris neid tingimusi kinnitada, siis peate kõigi veesüsteemi 
servituudi omanikega kokku leppima uue notari aja ning tasuma notarikulud.
Kui Te soovite vana veesüsteemiga liituda, siis palun võtke ühendust vana 
veesüsteemi omanikuga.

Parimat
Holger Hansson

  _____

--
Ljudmilla Berezina

Subject: Sergeiga suhtlus ja muud seotud asjaolud
From: "Holger Hansson" <[email-masked]>
To: "Pamela Talzi" <[email-masked]>
Date: Mon, 6 May 2024 11:10:04 +0300

Tere

Toon välja mõningad aspektid, mis valgustavad tekkinud arusaamatust minu, 
Sergei ja teiste seotud osapoolte vahel.
1. Sergei on olnud kaasatud projekti infovälja algusest saadik. Ta ema 
e-mailile ([email-masked] <mailto:[email-masked]> ) on saadetud kokku 
viis kirja, kõige varasem neist 16. märtsil 2023.
Täiendavalt on Sergeiga vesteldud telefonitsi 28. märtsil 2023, 1. aprillil 
2023, 8. märtsil 2024, 28. aprillil 2024. Sekka veel ühe korra füüsiliselt 
kokku saades.
2. Varasem veesüsteem, mida kasutas Sergei ja teised ridaelamute elanikud, 
kuulub Maido Laanistele. Ühtegi lepingut ridaelamu elanike vahel ei ole ega 
ole kunagi olnud. Maido lubas elanikel sealt vett võtta, kuivõrd see 
korraldus oli lihtsalt sedasi ajalooliselt olnud.
3. Maido Laaniste on andnud telefonitsi mulle teada, et ta plaanib vana 
pumbajaama sulgeda.

Parimat
Holger Hansson